Hallo allemaal! Ik ben Sacha, ik ben 20 jaar en ik heb afgelopen zomer een nieuw project aangeschaft!
Een RD400 uit 1977, een project waar 15 jaar geleden iemand mee bezig is geweest en volgens mijn nooit helemaal afgemaakt heeft. Een grappig ding, leuke kuip er op geknutseld en een hoop creatieve onderdelen en knutselwerkjes er op en aan.
Ben eerst maar eens begonnen met het zootje uit elkaar halen om te kijken wat ik gekocht heb! was allemaal nog erg netjes, heb de voorvork gereviseerd en de cilinders er afgehaald, carburateurs schoongemaakt en dat soort dingen. de cilinder waren al iets gekieteld, ze hebben de poorten verhoogd met een plaat onder de cilinder en de kop vlakken afgevlakt. maar was niet helemaal tevreden over hoe dat gedaan is dus heb ik alle vlakken opnieuw gevlakt en een O-ring in de cilinder koppen gemaakt.
Ben ook meteen met een mooie eye-catcher begonnen, zoals bij de foto's te zien is, zaten de stepjes niet zo mooi... De stepjes verder naar achteren, een remhandel omgetoverd tot voet pomp en de schakelpook gewoon omgedraaid zodat je ook nog eens in spiegelbeeld moet schakelen.
dus heb compleet nieuwe schetsplaten, pedalen en stepjes gemaakt uit certal aluminium 7022... dat is de op 1 na sterkste aluminium soort
en dat zit er nu net allemaal op, heb het maandag voor het eerst getest!
Ik zit alleen een beetje met onderdelen zoeken.. Is wel lastig... Ik moet nog dempings rubbers hebben voor de tellers, Een tankdop of alleen een nieuw slot En nieuwe clip-on's voor 34mm poten... De rubbers zijn nergens te krijgen, en die tankdop koop je voor 20 eu in amerika met 50 euro verzendkosten... En hier hebbe ze hem alleen origineel voor 70 euro xD