Omdat ik de oliepomp niet vertrouw en ik mengsmeren geen probleem vind wil ik de oliepomp afkoppelen. iemand hier ervaring mee ? Op de 1 of andere manier pomp de pomp namelijk ook olie in mijn carters en daar wil ik uiteraard vanaf.
dat is geen probleem. Al moet ik zeggen dat de oliepomp het betrouwbaarste deel onderdeel is van al het mechanische. Waarschijnlijk de oliekeering kapot van het aandrijfasje
Dat zou dan wellicht kunnen ja. Ik had een paar maanden geleden teveel olie in het blok en dacht eigenlijk dat de vorige eigenaar er 2 x olie in gegooid had. Nu ontdekte ik weer olie die uit het blok werd gegooid en was de olie een beetje rood. Conclusie de mengolie gaat het blok in ...aan de buitenkant als je het zijkapje eraf haalt is er niks te zien dus zit de pijn aan de binnenzijde ...kunnen dan zondermeer de slangetjes eraf en thats it ? (uiteraard reservoir leeg enzo.
De mengolie die in hetblok komt... De pomp is een los onderdeel en staat alleen met het aandrijfasje in verbinding met je blok. Het lijkt mij vreemd dat er tweetaktolie in je blok komt. Zit er niet te veel carter olie in wat eruit komt?
De mengolie die in hetblok komt... De pomp is een los onderdeel en staat alleen met het aandrijfasje in verbinding met je blok. Het lijkt mij vreemd dat er tweetaktolie in je blok komt. Zit er niet te veel carter olie in wat eruit komt?
Echt bizar, heb zojuist de olie eruit gehaald. Bijna 3 liter !! en ik weet toch heel zeker dat ik 1,45 liter erin heb gegooid onlangs. De olie is ook rood en de conclusie is dus dat de pomp iets doet wat niet moet. Het kan toch niet zo zijn dat het via de carburateurs mis gaat ?
Pfff. Die pomp zal het zeker goed doen maar jullie moeten eens lezen. Olie keerring!!. En nee, kan niet aan de carbs liggen. Deze staan zowiezo in "verbinding" met je carter, carter is gescheiden van de bak.
Ok, ja ben zelf ook nog wat aan t prutsen geweest ga zonder de olie van t pompje rijden, zelf mengen, probleem opgelost. De nieuwe eigenaar mag er een keerring inzetten. Dank voor het meedenken.