Hoi, Ik ben aan het klussen aan een rd400 '77 so far so good. Helemaal gedemonteerd, maar ik probeer nu de stuurpin eruit te krijgen, maar dat lukt niet echt. Ik ging er vanuit dat als ik de bovenkant los had hij er uit zou moeten kunnen. maar het lijkt er op dat hij blijft haken achter de onderste lager van het balhoofd. Hoe krijg ik deze er wel uit? Zie ik iets over het hoofd ? Wie het weet mag het zeggen....
twee moeren? onder het blikken kapje zit er nog een. Onderin zit een rubber stofring die iets ingevreten kan zijn en enige weerstand kan bieden. maar met enige aansporing moet het T-stuk er zo uitkukelen
Thanks voor je reactie, ik heb het nog even voorzichtig met een hamer geprobeerd. Maar er is nog geen beweging in te krijgen. De stuurping komt er uit tot aan ongeveer de sleuf voor het stuurslot. Zie foto's
Ik vermoed dat er ooit een keer iemand het stuurslot heeft geprobeerd het stuurslot te forceren.
Oooohh ik dacht dat-ie nog geen mm gezakt was. een paar tifusklappen op het T stuk geven, dan heb je gelijk de onderste lagerschaal eruit. Is denk idd schade door stuurslot.. Hoeft nie veel te zijn om moeilijk te doen, hoeft geeneens een poging tot diefstal te zijn geweest. Blokkie hout altijd gebruiken. maak-ie minder schade mee