Gisteren het blok van mijn 350 uit '74 losgehaald voor revisie. Nu loop ik tegen het volgende aan. Er zitten duidelijke vervormingen in de buitenkorf van de koppeling. Moet ik hier iets mee? Kan ik het gewoon laten zitten? Ik had niet echt koppelingproblemen, maar nu het blok toch open ligt wil ik alles wat ik tegenkom gelijk goed maken.
Best kudt. Eigenlijk moeten de frictieplaten op nummer en plaats eruit gehaald worden. Deze kuiltjes zijn namelijk vingerafdrukken van de frictieplaten. Als je geen koppelingsprobs had krijg he ze nu wel, als je de blok weer in elkaar hebt. Als je niet van plan bent om wat aan je koppeling te doen til je het hele pakket er in één keer af. Is nu te laat. Als je nu nieuwe platen erin zet heb je kans dat ze breken omdat ze op sommige punten geen steun hebben. Je kan je korf zeer nauwkeurig op maat vijlen, maar dat lukt je maat 1 keer. De kuiltjes willen ook de platen op hun plaats drukken, ofwel als je vermogen op de koppeling zet drukken de nokken van de platen in de kuiltjes waar ze zich willen settelen wat weer tot gevolg heeft dat ze de koppeling dicht willen drukken. Probeer het niet te begrijpen, maar koop een nieuwe korf of vijl het zeer, zeer zorgvuldig weg. zonder teveel belasting vaak wegrijden dat de nieuwe positie van de platen versneld naar de korf vormen (en andersom)
Ik heb er een compleet essay op internet over gehad Zoek ik op
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal eens gaan kijken, maar het zal nog wel een flinke zoektocht worden om een nieuwe korf te vinden voor een motor van 1974.
ok maar dan is de overweging of je een tweedehands korf met ongetwijfeld slijtageplekken liever hebt dan een revisieset. Prijs ontloopt elkaar niet heel veel.