Martin. Tja de rd350 N1 was mijn eerste grote project, vele jaren terug. (+/-15 jaar terug) Als ik er nu nog aan terug denk, had ik verschillende dingen toch anders moetten doen. Maar toen die tijd hat ik alleen maar een hamer en bijtel Dit was hoe hij er op het laadst uit zag.
Kees, Heb nog genoeg ideen, en zat foto's van wat ik zoal heb gemaakt en doe. (maar waar begin je mee op een nieuw forum) hier een uit de oude doos. ( het is niet helemaal zo als het moet (opspannen). Maar heb de fly cutter zelf gemaakt en dat is dan weer het leuke (als het werkt) Het idee is om een soort vliegwiel te hebben zodat hij tijdens het vlakken niet trilt en een net resultaat geeft. Werkt voor hoby gebruik geweldig (een prof zou er om lachen, maar dat doet mij niet zo veel) http://www.youtube.com/watch?v=XSnjsRcDjNo
Als ik mijn tweede race project zo ver heb dat er een rollend geheel is, start ik hier wel een nieuwe topic. Denk dat het wel leuk is om een project van het begin tot het eind te volgen.
Hoi louis, ziet er goed uit allemaal! Heb je die ver-2ma'de rd nog of is ie al foetsie?
Ik zit even een beetje (mee) te pielen en vroeg me af, heb ik deze maatjes zo een beetje goed geschoten? (zie pic) en wat is een realistische vermogens verwachting? Neem aan dat de piek op 10500 klopt (?)
edit: moete rbij aangeven dat ik de afstand zuiger -eind flens op 55mm heb geschat.
Ief, ik heb niet zo'n uitgebreid programma. Maar een simpel programatje. En ik ben een hobyist. Geen prof (die het wel even zal laten zien hoe het moet)
De conusen lijken op te lopen, maar zijn het zelfde. In mijn rollen bankje is het gewoon lastig zulke grote maten te nemen. Dus de eerste conus is 290mm die deel ik door twee, dat werkt gewoon wat makkelijker.
Dus het originele ondwerp is dus een stuk simpeller. Neemt niet weg dat ik inderdaad redelijk dicht bij jou programma zit.
Totale lengte is 870mm en zuiger/flens afstand is 50mm Geschat vermogen 65PK @ 10500rpm (Moet zeggen, dat ik deze nog niet geprobeerd heb.)
De uitlaten die er nu op zitten hebben een lengte van 920mm om een piek vermogen rond de 9750/10000rpm te krijgen Hopelijk met een lekker makkelijk karrakter. Ook heb ik de gehele tail pipe in de uitlaat zitten (150mm) gewoon eens kijken wat hij doet. (experimentje) Als het niet werkt maak ik een ander setje. (dat is dan weer het leuke aan dit alles)
Heb net twee EGT meter bestelt zodat ik de boel in de gaten kan houden.
Ik zal je vertellen: Paul Rimmelzwaan, NK 50CC heeft me ooit es gezegd "Ik heb nog nooit twee keer dezelfde fiets kunnen maken met exact dezelfde delen."