Gaat wel lukken met dat snoer, zit nog aan een haspel
Leuk om te horen dat jullie het mooi vinden.
Deze 3ma is zo opgebouwd om hem een uiterlijk te geven van de begin jaren 90 (racer). (de usd voorvork, het kuipwerk, en achterbrug, allemaal begin 90 jaren) Was de bedoelling om hem net iets boven 1989 te halen (gezien dat het officiele bouw jaar is) Geloof dat me dat redelijk is gelukt.
Ben nu ook bezig om er een op te bouwen in de bouwjaar 2000+ stijl (meer carbon, vijf spaak's velgen, en tin coating voorvork, andere acherbrug brembo's, etc etc) Maar daar ben ik nog niet zo ver mee.
Ben me helemaal gaan richten op de 3MA's. En naar een paar jaar begin je ze redelijk door te krijgen.
Dit is mijn test 3ma3:
Hiermee is de bedoelling om zoveel mogelijk vermogen uit een origineel blok te halen. Dus geen -poort verandering -kop veranderen -uitlaat veranderen (dus de orginele uitlaten, wel de uitlaat ring verwijderd)
Zit nu op 58 achterwiel pk's
Mijn laatste idee om de 60pk te halen is, dat ik de TPS sensor van de carbs heb gehaald, en deze zo heb gemaakt dat deze los met de hand is te bedienen
Dit alles gedaan om de 1/8 curve te proberen (er zitten ,meerdere curves in de origenele cdi's)
Van de zomer maar eens kijken wat hij doet, me gevoel zecht dat de 60pk haalbaar moet zijn (let op we praten over een standaard blok en uitlaten, dan is 60pk redelijk wat)
Verders heb ik nog een origineele 3ma1
Gewoon lekker voor een blokje om.
Tja en verders nog twee 3ma's die in dozen/kisten staan te wachten om ook iets te worden. Maar dat weten jullie ook wel, teveel projecten komen niet af. Dus die zullen gewoon moeten wachten.
Verders heb ik hobby aan:
-uitlaatjes maken. (gewoon voor de hobby, geen veroop)
-kopjes bewerken.
-cilinder veranderingen (ideen proberen)
-verschillende ondstekingen maken/bedenken
Tja en nog een hoop ideen voor de carbs, veering, enz Kortom, lekker met je hobby bezig zijn.
Ja, de 3MA's en onderdelen zijn nu de dag schaars aan het worden. Heb zelf het voordeel, dat ik jaren terug al ben begonnen met het kopen van 3MA's en de onderdelen. (toen ging het nog) Vandaag de dag denken de meesten die zo'n motor (en of onderdelen hebben), dat ze goud in de schuur hebben staan. En is het dus voor een hobbyist/liefhebber haast niet meer te doen.