Ik bedoel niet de choke verbinding, maar de aluminium buis op de rubbers naar het inlaat membraan. De zuiger/cilinder "zuigt" via deze buis ook een klein deel aan de andere carburateur.
twostroke for ever
Aha, je hebt het over de balanspijp (die was ik ff vergeten)
Vandaag na het hersetten(alles zoals origineel, maar met een vlotterniveau van 22mm)van de carburateurs, en bij een poging of de motor beter luistert naar de stationaire regeling gemerkt dat de motor(1200tr) toch weer stilvalt na een tijdje. Echter tot de ontdekking gekomen dat dit met de benzinekraan in de stand PRI niet het geval is. Sterker nog ik kan het toerental laten zakken tot -800tr en hij blijft draaien. Waarschijnlijk valse lucht via een lek in de vacuumslang, of het membraan in de kraan, zodat hij "zonder benzine valt". Volgende week ga ik dit eens verder nazien.
Van deze afstelling ben ik meer tevreden. Alles origineel maar met een iets lager vlotterniveau. Zo komt alles een beetje armer. Minder gepruttel op lage toeren, neemt goed op onderin en in het midden gebied,en in de hoge toeren de gekende prestaties. Ondertussen de benzinekraan omgebouwd naar manueel, die speelde inderdaad ook met de voeten. Nu terug gewoon, "open, dicht en reserve" simpel en goed.
Ja zowel binnen als buiten de uitlaten. Het beste is een lange afstand wat sneller te rijden om te constateren of het dan wat minder vettig wordt... Maar hey, waar denk je dat die olie allemaal blijft???
Ik dacht, als de motor goed is afgesteld, dat de olie dan gewoon verbrand en wat blauwe rook geeft. Als de motor daarentegen te rijk staat, en de verbranding temperatuur te laag komt, verbrand de olie niet volledig en geeft de zwarte smurrie. Spijtig genoeg zijn er geen onderdelen meer verkrijgbaar om de carburateurs armer af te stellen. Via het vlotterniveau alleen kom ik er schijnbaar niet. Vooraan op het gas blijft hij steeds veel te rijk.
@ Castrol: Ik zoek gasschuiven met een andere afschuining; niet meer verkrijgbaar. Ik zoek ook naald sproeiers type "544" ook niet meer verkrijgbaar. Hoofdsproeier zijn nog te vinden, maar heb ik niet nodig, ik wil het gebied onderin armer.