Forums

  • Level 1

    Hallo Beste 2-takt liefhebbers ik heb een vraag. :lex:

    Wie heeft er ervaring ,kennis (info) technische tekeningen ed. over het evt. aanpassen en of verbeteren van de originele Yamaha RD350 YPVS 1WT /1UA uitlaten.???

    Ben op zoek naar mogelijkheden die mijn uitlaten mogelijk wat kunnen verbeteren, qua geluid & evt. een wat bredere Powerband ( en meer toeren zou ik ook wel prettig vinden) .

    Nieuwe Uitlaten, ja dat is het makkelijkst maar bij de meeste moet de middenstandaard weggenomen worden(dat is bij mij geen optie) & vele zijn kostbaar of twijfelachtig qua resultaat tov.de OE's
    Ik wil het optie's dichtbij het originele houden & periode correct.

    Ben niet op zoek naar de allerlaatste PKtje's maar misschien wel wat meer Flow & een mooi geluid!!! ik rijdt niet op Circuit maar op de weg!!
    Verder dacht ik mijn uitlaten aan te pakken/open slijpen schonen & misschien een paar andere eind dempers op te monteren. (weet niet of dat geheel gaat lukken) :blush:

    Alle info is welkom :good:

    MVG

    Raimond
  • Level 1

    tweetakt tuneboek RD350YPVS kopen van Martin Kieltsch kopen, staat alles in
  • Sat Feb 20 2016, 02:10PM
    Sat Feb 20 2016, 02:11PM  
    Level 1

    Hall R-dre , heb al vele info gezien van Kieltsch , maar het gaat altijd over andere type's RD dan die ik heb!! vaak de 1WW 31K ,4L0 ed. dat zijn net iets andere uitlaten .
    ID ????

    MVG
  • Level 1

    het resultaat 1WW en 1WT upgrade na Martin's omschrijving is gelijk. De uitlaten zijn van buiten zo wie zo gelijk alleen heeft de 1WW een restrictie ring in de bocht (50 pk) en vlg Martin's boek wordt deze o.a. verwijderd zodat dit al resulteert in de 1WT uitlaat. Ik heb bij mijn toenmalige RDGV alleen de achterzijde gewijzigd (nieuwe tail pijp en nieuwe dempers) en dit gaf al een goed geluidsresultaat. Ik heb nooit de moeite genomen om de schotten eruit te halen.
  • Level 1

    Ha Dré,
    De RDGV rijdt er ook heel goed mee.
    Ik heb ze er nog altijd onder zitten.
    De aanpassingen hebben ongeveer hetzelfde resutaat als de Fedor Copal uitlaten en ze maken iets minder geluid.
    Jij hebt ze volgens mij ook helemaal glad gemaakt op de naden. Erg mooi gedaan.
    Groeten Wim,
  • Level 1

    Hallo R-Dre , je bevestigd wat ik al tijden vermoede de Martin Kieltsch upgrade is het gelijkwaardig maken v/d uitlaten zoals de 1WT's , lijkt alsof de 1WT's (buitenom Fedor's uitlaten bijv.)gewoon een hoog rendement hebben (heb nu 62.5PK's op het achterwiel) .

    Wat betreft je montage van de andere Achter dempers op je 1WT uitlaten, heb je daar nog foto's / info van ?????

    Weet je nog wat de verschillen waren t.o.v de uitlaten voor de aanpassing.

    Ben erg benieuwd ???

    MVG :good:




  • Level 1

    Is niet helemaal waar, met de ring uit de bocht halen kom je op een 1WT pijp uit. Martin beschrijft ook het verwijderen van de schotten in de pijp wat ook extra opbrengst oplevert. De 1W.. zijn gewoon expansie pijpen welk volgepropt is met schotten en met een "verkeerde" demper.

    Ik heb geen gedetailleerde foto's maar ik heb de lassen van verstevigingbus achter voor de demper los gezaagd, demper verwijderd en een tailpipe gelast van ik meen 26mm binnendiamter. Verder heb ik een bus gedraaid en deze over de tailpipe geschoven en gelast aan uitlaat en tail pipe als versteviging om breuk van tail pipe versus uitlaat te voorkomen
  • Level 1

    Hoi Dre , das al wat meer info dan ik tot nu toe heb gevonden/gekregen, Bedankt!!!!. shades
    Het is niet eenvoudig hier wat over te vinden ( mij niet gelukt zover ) :blush:

    Dus de schotten in de uitlaat verwijderen & alles inwendig glad maken , achter dempers
    verwijderen ,26 MM pijp tussen dempers (i.p.v. 22mm ) en andere einddempers met 26mm pijp. ?? Flens voor achter dempers verstevigen met extra Huls ?? :yahoo:
  • Level 1

    WIEL !!!! aangezien jij de RDGV van R-Dre bezit (voor zover ik het goed begrepen hebt)

    Wil jij wat foto's maken van je uitlaten????zo heb ik een beter beeld van het mogelijke eindresultaat!!!!!!

    zou ik zeer op prijs stellen. shades

    alvast bedankt. :yahoo:
  • Level 1

    ik heb je een foto gestuurd via PB van de RDGV en redelijk goed in te zoomen voor details. Is de foto niet doorgekomen?
Moderator(-en):

Welkom


Gebruikersnaam of E-mail:

Wachtwoord:




[ ]
[ ]

Laatst Gezien Menu