Forums

  • Level 1

    Wat zit er nu voor ontsteking op? of heb ik dat gemist?
  • Level 1

    Nog een originele punten ontsteking.
    Ik weet nog niet precies wat ik wil kwa ontsteking, het zou mooi zijn om een elektronische ontsteking er op te zetten die meer elektrisch vermogen leverd en een curve heeft... Maar dat is nog al duur en weinig te krijgen.
    Wat er ook is en dat is een stuk betaalbaarder, is een ombouw set om de punten te vervangen voor elektrische opnemers. Maar daar win je geen elektrisch vermogen mee en die heeft geen curve
  • Level 1

    Er kan een HPI met buitenrotor op ,dat is wel een kleine buitenrotor maar dan kun je meerdere HPI cdi,s op laten werken met verschillende curve,s , en je hebt een licht spoel,welliswaar geen hoogvermogende maar in combi met een goede accu gaat dat denk ik wel goed..Je kan ook een programmeerbare HPI, CDI kopen met software,interface om zelf je curve te maken,is wel wat duur om dat allemaal te nemen.
    Zeeltronnic is ook mooi maar volgens mij hebben die geen alternatieve stator rotor voor de 400.
    Eigenlijk zou de kruktap omgebouwd moeten worden naar 350 ypvs of 4l0 maten,dan kun je een stator rotor van de 350 nemen en dan met een zeeltronnic CDI en handpalm zelf curve,s maken.
    Denk er wel om dat die punten waardeloos is bij een opgevoerde 400,hij staat constant op 2,3mm VBDP en verlaat niet bij hooge toeren ,en als de punten verlopen is de tijdstip direct anders,dus oppassen want een 400 opgevoerd heeft zo een gat in de zuiger.
    Heb je de tailpijp diameter veilig?
  • Level 1

    Oja ,je kan zo de site vinden van de fabriek in belgie ,daar staat heel veel info op,kijk maar es.
  • Level 1

    Wat is die site of fabrikant dan?

    Naja ik wil eigenlijk ook wel wat meer elektrisch vermogen want dit originele is gewoon niet zo veel. En ik ga misschien ook watergekoelde cilinderkoppen maken en dan zou een elektrische waterpomp het makkelijkst te zijn.

    Maar ik moet eigenlijk ook zo snel mogelijk van die punten af, dus misschien word het voor voorlopig de simpele ombouw set van alleen de punten tot ik wat beters heb.
    Mn motor is al een keer aan stront gedraaid door dat de contactpunt van de linker cilinder verlopen was en 5mm voor het bovenste dode punt stond te vonken.
  • Level 1

    Horse Power Ignition: HPI
    www.hpi.be/
    Vertaal deze pagina
  • Level 1

    Contactpunten zijn voor sommige voertuigen prachtig, maar beslist niet voor een snelle 2 takt,meestal betaalt men eerst veel leergeld om alles door te krijgen.
  • Level 1

    Leergeld, hoord er allemaal bij.
    Is ook een hele goeie reden waarom ik zo veel tijd, onderzoek en moeite heb gestoken in het aanpassen van mn cilinderkoppen.
    Detonatie is gewoon een groot probleem bij grote boringen 2takten met een verhoogde compressie.
    De vorm van de verbrandingskamer, squishrand en zuigerkop samen met de squis hoogte en compressie verhouding zijn zo optimaal en veilig mogelijk.

    Het enige wat me nu nog in de steek kan laten is mn ontsteking, ik heb laatst al mn bobines moeten vervangen... Nu de contactpunten nog vervangen voor elektrische opnemers.

    Ook begin ik te twijfelen of een verlatende ontsteking wel past bij eem motor zoals de mijne. Ik denk dat het veel veiliger is om gewoon een vast punt van ontsteking te hebben.
    Echt hoge toeren draaid hij niet.
  • Level 1

    Is het niet mogelijk om er een LC of YPVS ontsteking op te zetten?
    De LC ontsteking is zeer betrouwbaar, geen koudlassen ofzo. Heeft een curve. of eigenlijk twee standen. Toen ik na 60000 km voor het eerst het ontstekingstijdstip controleerde hoefde ik niet bij te stellen. Het enige dat je bij een LC ontsteking nodig hebt is een magneetrotor, een schijfje met twee magneten erin, nou die kan jij wel maken...
  • Level 1

    Ja zou ook mooi zijn, maar dan moet dat vliegwiel wel op mijn kruktap passen.
    En een nieuw rotor maken is is ook niet makkelijk volgens mij.
    Kwa materialen en balanceren enzo.
Moderator(-en):

Welkom


Gebruikersnaam of E-mail:

Wachtwoord:




[ ]
[ ]

Laatst Gezien Menu