Oke top om te weten! Ik heb de maten die ik denk nodig te hebben besteld!
Nu zit ik met het volgende....
Ik wil nieuwe zuigers bestellen, maar nou zijn er een aantal dingen op de markt voor deze 400tjes... van Mitaka zijn er 2 soorten zuigers die in een 400 passen, en dat zijn de gewone rd400 zuigers en rd350lc zuigers... Nou heb ik toevallig nog een gebruikte rd350lc zuiger in de werkplaats liggen en die heb ik vergeleken met mijn oude zuigers... En ik had eigenlijk verwacht dat de rd350lc een andere conischiteit had gehad dan de 400 zuiger... Omdat de een voor lucht koeling is en de andere voor waterkoeling... Maar beide zuigers hebben een conischiteit van grofweg 0,15 mm... Dus dat is het verschil niet... En dan gaat mijn voorkeur toch naar de rd350lc zuiger omdat deze gewoon moderner is en mooiere spoel vormen heeft... Maar wat is wijsheid? Iemand ervaring hiermee?
Iemand nog interesse in de vorderingen van dit project?
bij deze in ieder geval! krukas gereviseerd, zuigers bewerkt (onder andere kop schuin afgedraaid), cilinders gekotterd en gehoond en cilinderkoppen voorzien van een nieuwe verbrandingsruimte!
Sacha, op dit moment is het een meetje ingekakt op het forum. En uberhaupt staat het RD-Gebeuren op een laag pitje. Ik denk dat jij ook al op het Rode-Forum was. Op de hoogtijdagen daar werden er wel 100 posts geplaatst en hadden we op een treffen wel 40 RD's. ik weet niet waar het aan ligt, maar het komt vast terug. misschien zijn we allemaal druk... Mijn RD's staan ook al 4 jaar stil.
Het rode forum? Het rd350 forum? Nee ik ben vrij groen hoor! Ik heb deze RD pas 2 jaar, en heb pas mn rijbewijs sins september vorig jaar... Dus ik ben maar een groentje!
Het was me wel al eens opgevallen dat er op het oude rd350lc forum wat interessante opvoer projecten stonden! Daarom hou ik dit project hier nu weer een beetje hoog in de hoop dat het bij andere ook weer gaat jeuken
Het "oude" forum kun je normal gesproken terugvinden onder het kopje YTCN --->> Archief. Is tijdelijk even offline maar komt zeker weer terug als archief.
Effe voor mijn beeldvorming: Een RD400 is toch een totaal andere opxet als de 250/350? een volledig ander blok en frame, niks uitwisselbaar met de 250/350?
Jawel! Ik weet dat de rd250 blokken van het zelfde bouwjaar exact het zelfde zijn op de boring en de slag na. Ik weet dat de boring van de rd350lc het zelfde is als die van rd400. En verder lijken al die 2 cilinder 2takt blokken van yamaha kwa constructie het zelfde