Ik geloof zelfs dat het bij Rud de koppakking was, compressie lekt naar het koelsysteem dat daardoor de koelvloeistof het oliecarter in drukt waardoor de hele zooi er door de overloop (da's niet de gang tussen de slaapkamers maar een tuitje in het blok) uitgeperst werd
Bij mij zat er geen koelvloeistof bij de olie. De o-ring sloot nog goed af bij het koppelingsdeksel. Ik ga de keerring en de lijmverbinding vervangen. Voor de zekerheid ook de krukaslagers en de keerring aan de vliegwielkant vernieuwen. Als ik iets afwijkends zie ,post ik wel een foto. Groeten Wim,
Ik denk dat ik het euvel gevonden heb. Hard geworden keerringen. Ook een lekje gevonden in de verlijming. Ik heb fotos van het ingelopen primaire tandwieltje en van het carterlekje. Ookzaak is denk ik de lage km stand en daardoor veel stilstand. Ik voeg de fotos bij. De krukaslagers hebben nog geen voelbare speling dus die laat ik zitten. Groeten Wim,
Achteraf gezien...... Heb ik bij deze motor ook de keerringen van het voortandwieltje en van de schakelas vervangen wegens olielekkage. Dat is al enkele jaren geleden, de voorlaatste keer dat ik er op reed. Als de nieuwe keerringen er in zitten en het blok zit weer in de motor, dan laat ik weten of het euvel opgelost is. Bedankt zover voor de adviezen en tips. Groeten Wim,
Nieuwe keerringen al binnen. Bleken nog in het eigen nos voorraadje te zitten. Staat prijs op in euro, dus zijn nooit heel oud. Verpakking is nog geseald.Staat geen houdbaarheidsdatum op. Afdichtingsvlakken zijn scherp en bij de oude keerringen afgevlakt. Origineel Yamaha.