@ dre daar twijfel ik ook geen moment aan het kan ook gewoon een lek zijn in de lijmverbinding tussen beide charterhelften. dat hij druk opbouwt in de versnellings bak kan eiglijk alleen maar uit het motorcarter komen. verder gaf ik alleen maar antwoord op de vraag ,als de keerringen vervangen moeten worden ,zal het blok open moeten.
Hoi Minne, Dre en Castrol,? Bedankt voor de tips. Nu ik weet dat het rechtse draad is ,zal ik met de luchtsleutel de krukasmoer losmaken. Blok moet toch gesplitst voor de krukaskeerringen te vervangen, dan kijk ik of er lekkage geweest is op de lijmverbinding. Mocht het te zien zijn dan maak ik wel een foto. Ik heb dit verschijnsel ook nog nooit gehad. Dre, mocht je nog eens in de buurt zijn, kom dan op de koffie. Niet op het werk, want ik werk niet meer. Zullen we nog eens een toertocht opzetten in het mooie zuiden? Bijlage. Foto van RDreV. Groeten Wim,
Wim, de kans dat er trubbels zijn met de afdichting tussen de carterdelen is nihil, ik deed de carters van mijn 250 wel eens zonder plaksel dichtmaken. Er was ook nog iets met een o-ring achter de waterleiding / waterpomp waar de oorzaak kan liggen. Verder de gedoodverfde voetpakking, grove kras in de cilinder en zoals gezegd de krukaskeringen die ik als éérste als hoofdverdachte aanwijs
Ha Castrol, Klopt, maar het blok moet toch open zoals minne zegt om de keerringen met groef te vervangen. De moeren van de krukas en de koppelingsas gingen makkelijk los Met de luchtsleutel. Bedankt voor het advies. Morgen het blok splitsen en dan wachten op de keerringen / pakkingen van Yambits. Groeten Wim,
Da's de beste methode... Je hebt nog de optie om één kering te vergriepen door de ribbel er (bijna helemaal) af te snijden en hem erin te tikken, je kan de kering die er in zit ondanks de ribbel er wel uit krijgen met geweld, fingerspitzengefuhl, een kniptang en veel gevloek. Dus niet op zondag. Doordat er een bus (geen touringcar) op de krukas zit heb je veel ruimte om houvast te vinden als je die bus eruit hebt