Olieprobleempje. Soms komt er olie uit de blokontlungting van mijn 1ww. De olie komt dan op de achterband en de schokbeker. Als het lekken begint , dan doet hij het ook op lage toeren( stationair). Soort pufbeweging. Normaal is het blok drukloos in het vernellingsbak gedeelte. De motor loopt ook niet echtgoed, komt niet goed in het hoge toerengebied. Ik verdenk de rechtse krukaskeerring, waardoor er druk ontstaat in de versnellingsbak. Heeft iemand meegemaakt dat de afdichting( vloeibare pakking) achter de krukas lek geraakt was? Het blok is er al uit voor de keerring en controle van de cilinders. Mocht het nodig zijn dan vervang ik ook de afdichting tussen de carters. Hij heeft pas 14000 km gereden maar is natuurlijk wel 29 jaar oud. Groeten Wim,
keerring zit een randje omheen die in een groef in het carter zit. dus je moet toch het blok open hebben om een nieuwe keerring te monteren. carterhelften goed schoonmaken en ontvetten ,en bv met curiel weer inelkaar plakken
Ha Dre, Dat weet ik. Maar de keerring is toch de scheiding tussen mengkamer en bakdeel? De moer waarmee het primaire tandwiel op de krukas zit krijg ik niet los. Weet jij zo of het linkse of rechtse draad is? Groeten Wim,
is rechtse draad ,dus linksom los. kun je het beste even met een luchtsleutel doen. doe je het al met de dopsleutel ,dan kun je het beste even een poetsdoek tussen de tandwielen doen om de zaak tegen te houden.