Forums

  • Tue Feb 12 2013, 08:26PM
    Tue Feb 12 2013, 08:42PM  
    louis
    Level 1

    Update:

    Heb er nu ook EGT op gemaakt. Zal mij benieuwen hoe (mooi) dat werkt.
    3MAEGTopuitlaat Zpsc939b832

    De meters maar boven geplaatst, zodat ik ze goed in de gaten kan houden
    3MAEGTmontmeters Zps7b91da71

    Hier zie je ze werkend:



    Tja ,afwachten hoe dat gaat.
    Nog een paar dingetjes maken/veranderen, dan zal ik eens een afgelegen stukje weg opzoeken en eens kijken wat hij doet.




  • RC
    Main Admin

    ^:)^
  • ief
    Level 1

    Hij klinkt lekker smile

    Voor het mooie had je misschien 2 verschillende afstanden kunnen gebruiken, even 'testje' gedaan en het verschil tussen 80 en 180 mm is zo maar 150 graden celcius bij piek toerental (180 mm de hoogste uitlezing)

    Leuk spul!
  • louis
    Level 1

    Hij kinkt inderdaad niet verkeerd zo op zijn bok.
    Maar dat kan op de weg totaal anders zijn :-SS

    Nog een paar keine aanpassingen en dan hem maar eens achter in een busje zetten.
    Een afgelegen weggetje opzoeken, en eens kijken wat hij doet cheesey

    Betreft de EGT, klopt dat zou een leuk expirimend zijn. Heb ze nu op 120mm staan.
    Maar de 3ma staat nu niet bekend om zijn betrouwbaarheid, heb weinig speel ruimte.

    Als een 3MA stuk loopt is het meestal (bijna altijd) de rechter cilinder. Deze is telkens warmer dan de Linker. (olie kant)
    Wil nu wel eens kijken hoeveel dat is onder het rijden. Nu bij deze motor heb ik de sproeier bezetting gelijk gezet.
    Maar bij mijn straat fiets heb ik Rechts een maat groter 270 links 280 rechts. (kwam zo uit op de testbank)

    Kortom eerst maar eens kijken hoe hij rijdt, stuurt, remt, optrekt, etc.
    Zal er een leuk filmpje van maken (moet hij het natuurlijk wel goed doen) :">



  • Sun Sep 01 2013, 09:43AM
    Sun Sep 01 2013, 09:52AM  
    louis
    Level 1

    Tis een tijdje stil geweest om het 3MA hybrid project (druk met andere dingen) :">

    Maar had van de week tijd om hem op mijn eigen testbankje te zetten.
    Om eens te bekijken wat hij doet

    Lang verhaal kort. Het ging redelijk netjes.
    Hier heb je hem staan, nog niet wetende wat er gaat gebeuren cheesey
    Hybridopdyno Zps944eea99


    Hier een filpje van een van de eerste runs


    Einde van de dag was het resultaat best wel lekker, de uitlaatjes pieken bij 9250rpm
    (had 9500 berekend) voor een amateurtje zoals ik redelijk netjes
    627 Zps82df539c

    Kortom, had een lekker dagje
  • Level 1

    Prachtig kikken als ik dit weer hoor.ik wil ook weer. haha.super mooi.geluid kan ik wel dromen.ik heb ook een tz250 3ma sinds kort,moet gerepareerd worden,doe ik natuurlijk ,zoveel mogelijk zelf.i ben nieuw met op forem!moet even ondekken hoe het allemaal werkt.ik heb wat vragen over de tz 3ma! zoals online werkplaats handboek kan ik dat ergens vinden!
  • louis
    Level 1

    Hallo Cees,

    Mooi om te horen dat nog iemand een TZR250 3MA heeft gekocht.
    Stuk gelopen? (vermoedelijk de rechter cilinder)

    Welk model/type heb je?? (3MA1, 3MA3, 3MA4, 3MA5)
    Gezien dat je over een TZ250 praat
    (dan zou het de 3AK of 3LC, 3TC ook nog kunnen zijn)


    Werkplaats handboek is er naar mijn weten alleen in het japans.
    Maar met plaatjes kijken kom je een heel eind, zo moeilijk zitten die blokjes ook niet in elkaar cheesey

    Alles zoveel mogelijk zelf doen is het leukste, en geeft je een betere voldoening dan alles laten doen.
    Heb je tweetakt ervaring dan??

    Hier heb je al iets:
    http://www.pure-2-stroke-spirit.info/download/3MA/3MA1_workshop_manual_jp.pdf

    Mvg
    Louis
  • Level 1

    bedankt voor antwoord louis,frame nr is3ma-007759 op carter alleen 3ma en 3ma00 opboven en onderkarter.ik heb al gekeken op pure 2 stroke spirit en heb de onderdeel nr gevonden.zuigers zijn nog gewoon leverbaar origineel.heb werklpl handboek nodig voor maten en aanhaal koppels,sleutelen lukt wel.!leuk 2 takt ervaring best wel diversen racers! kijk maar eens op google afbeeldingen cees doorakkers.je zal wel denken waarom vraag je dan aan mij! ik zag dat jij veel ervaring met deze motor hebt en vandaar had ik wat vragen zoals kan op mijn tzr droge kopeling en waar kun je die onderdelen nog kopen! zuigers heb ik ook nodig ik zag dat ze nog orgineel leverbaar zijn lijkt mij beste orgineel !
    Vr Groet Cees
  • Level 1

    nog een vraag louis de uitlaten heb je die zelf gemaakt,
    ik zou ook een paar goede er op willen monteren,zou jij ze voor mij willlen kunnen maken !wat zou dat kosten !of weet jij iemand die dat doet.
    gr cees
  • Tue Sep 17 2013, 10:18PM
    Wed Sep 18 2013, 09:45PM  
    louis
    Level 1

    Hallo Cees,

    Nou dat gebeurt mij ook niet vaak dat ik zo met een (oud) GP rijder in gesprek komt.

    Het ligt er aan wat je precies wil met de 3MA1

    Orginele zuigers zijn natuurlijk wel het mooist, maar je kunt ook wossner zuigers gebruiken die zijn zekers niet slecht.

    Kan me voorstellen dat je alles in een keer op GP of SUGO niveau wil hebben.
    Maar tis misschien ook wel leuk om het stap voor stap te doen.
    Hiermee bedoel ik dat als je de begrenzingen uit je blok haalt al snel richting de 60pk gaat. toch redelijk netjes voor een 89ér

    Een droge koppeling set van een 3MA4 (sp model) past wel in je carters.
    Maar is haast niet aan te komen.
    Moet je net geluk hebben dat je een 3MA SP blok op de kop kunt tikken of onderdelen daar van. Maar die tikken nog al aan 1250, 1500euro ben je zo kwijt. (soms komt er wat op ebay)

    Ja, die uitlaatjes maak ik ook zelf.
    De planning is om in de winter voor mijn staat 3MA verschillende uitlatjes te maken (met natuurlijk verschillende ideen/lengtes) deze te testen op mijn testbank, om te kijken of mijn ideen werken.
    Als ik ze getest heb en weet wat ze doen, mag je van mij wel zo'n setje overnemen. heb natuurlijk niets aan diverse setjes die maar rond liggen.

    Wil er wel bij zeggen, dat mijn TZ250r (tweede project) ook af moet in de winter. Dus kan je niet precies zeggen wanneer ik al die uitlaatjes klaar heb.
    Vergeet niet, tis maar een hobby van mij. Ik heb er geen bedrijf van ofzo

    Je kunt me even een PM sturen, dan geef ik je mijn mail adres

    Mvg
    Louis


Moderator(-en):

Welkom


Gebruikersnaam of E-mail:

Wachtwoord:




[ ]
[ ]

Laatst Gezien Menu