Zoeken
Yamaha Tweetakt Club Nederland

Forums

Create a new topic
Moderator(s): RC, yamahatz
Auteur Post
ief
21 Jan 2013 : 19:03
ief
Level 1 Registered Member #75 Joined: 20 Jan 2013 : 00:58
Posts: 22
Nou, mijn programma bestond hoofdzakelijk uit een liniaal en ik dacht de lengte te weten, die klopte dus.

Dat van jou lijkt dan wel pipe designer maar daar krijg ik niet zo'n leuk plaatje uit en ook die maten krijg ik niet zo 1,2,3 te voorschijn, lijkt fos berekening maar net niet helemaal of, ik weet 't niet. Hoe dan ook en voor zo ver ik er iets van kan zeggen met mijn halfslachtige model lijkt het een bijzonder leuke uitlaat, ten minste, zoals ik em heb in gevoerd, ik ga jou maten nog is even gebruiken...

Stinger tot begin van de eindconus (dat schijnt wel belangrijk te zijn) zou een hoop herrie moeten schelen en nix moeten kosten begreep ik, ben benieuwd!
Back to top
louis
21 Jan 2013 : 19:43
louis
Level 1 Registered Member #68 Joined: 19 Jan 2013 : 18:28
Posts: 33
Rod,

Dat klopt helemaal wat je zecht.
Daarom hou ik het ook op een hobby. Of de motor nu 65pk heeft of 64pk daar merk ik op de baan niets van. 8)

De TZR250 3MA heeft geen bocht in de uitlaat, dit model heeft hem recht naar achteren lopen. (rear straight exhaust)
Plan is om de EGT ongeveer 100 a 120mm van de zuiger te platsen. (Moet ik zelf ook bekijken heb ze nog niet binnen.)

Ief,
Nou dan doe je het netjes met alleen een liniaal.
Jep het prgramma is Pipe Designer. Ik heb goed contact met Olivier vandaar dat ik zijn programma gebruik.

Dat heb ik ook gelezen, alleen bij my stond dat je hem in de belly moest houden. (Daar zitten ze nu ook)
Tis een expiriment dus we zien wel wat hij doet. Als alles klaar is maar eens op de testbank zetten :D Edited 21 Jan 2013 : 19:45
Back to top
ief
21 Jan 2013 : 20:08
ief
Level 1 Registered Member #75 Joined: 20 Jan 2013 : 00:58
Posts: 22
schreef ...
Originally Posted by wobbly : Yes, when the stinger entry is about 1/2 way along the rear cone ( when shoving it in from the exit end ) power is lost. I have tested the full in stingers and found no loss in power - and to my surprise no change in temp or internal pressure. Depending upon how the rear cone is terminated, then having the stinger exit from the mid section may be better or worse - dunno, but it wont be any quieter, as you are drawing off from the same low pressure wave intensity area..
Daar heb ik het van, weet het verder ook niet :) En nog even plaatje van de sim, erg mooi uitgangspunt, de jouwe, ik heb hem nog even aangepast zodat de verhoudingen beter kloppen en dat scheeld dan best wel weer wat en mijn eigen prutserijtje, die tijd had ik me kunnen besparen zie ik wel, haha. (waardes niet absoluut, ti's maar een sim en mijn model is vast niet accuraat, heb ik te weinig gegevens voor, pk's aan de kruk,1 cylinder)

Edited 21 Jan 2013 : 20:10
Back to top
21 Jan 2013 : 20:18
Level 1 Registered Member #73 Joined: 01 Jan 1970 : 00:00
Posts: 95
Je moet hem ook in de belly zetten denk ik omdat er in de `bocht` heel veel vers dus koud mengsel terecht komt... of dan die 120 mm genoeg is===
Back to top
ief
21 Jan 2013 : 20:20
ief
Level 1 Registered Member #75 Joined: 20 Jan 2013 : 00:58
Posts: 22
Hmm, kan geen plaatje toevoegen geloof ik, dan maar zo. Zoek de verschillen:

Back to top
ief
21 Jan 2013 : 20:26
ief
Level 1 Registered Member #75 Joined: 20 Jan 2013 : 00:58
Posts: 22
Voor de banshee schijnt 20 cm goed te werken, belly meet je de gemiddelde (sort of) temperatuur, mogelijk heeft de 3ma minder last van valse spoeling en kan ie dichterbij?

edit: crap, zie dat ik dus precies het verkeerde gedaan heb met de bocht, moest 5 mm korter, niet langer, detail. Edited 21 Jan 2013 : 20:31
Back to top
louis
21 Jan 2013 : 20:42
louis
Level 1 Registered Member #68 Joined: 19 Jan 2013 : 18:28
Posts: 33
Ief,

Wat voor een programma gebruik je? Vind dat je snel dingen kunt bekijken/en veranderen gaaf. (of je kunt er gewoon snel mee werken)

Wat de EGT aan gaat, ik weet niet anders dat je hem zo dicht mogelijk moet plaatsen. Wil de uitlaat temperatuur zo nauwkeurig mogelijk meten.
Zijn jullie niet in de war met een Lambda sonde? die moet inderdaad verder weg staan.
Back to top
21 Jan 2013 : 21:19
Level 1 Registered Member #73 Joined: 01 Jan 1970 : 00:00
Posts: 95
Ik zou haast zeggen, Louis, zet er éérst een paar in 1 uitlaat. Is die opnemer een bimetaal?
Back to top
ief
21 Jan 2013 : 21:47
ief
Level 1 Registered Member #75 Joined: 20 Jan 2013 : 00:58
Posts: 22
Programma is engmod, erg leuk maar had er ook een leuk lasapparaat van kunnen kopen, had ik ook zelf uitlaatjes kunnen bakken maar dat zou m'n onderschrif geen recht doen. ;)

Zo dicht mogelijk klopt wel met de nadruk op mogelijk, dat moet je ff uitvogelen.

Door die cm fout is het verschil tussen jouw model en jouw aangepaste model aanzienlijk kleiner, beetje zoals de roze en de groene lijn. Ergo, lijkt een erg goed gelukt ding, nu de praktijk nog even.
Back to top
louis
22 Jan 2013 : 19:01
louis
Level 1 Registered Member #68 Joined: 19 Jan 2013 : 18:28
Posts: 33
Het ziet er inderdaad wel erg mooi uit dat programma, en zo te zien ook snel mee te werken.

Misschien is het ooit ook wel een keer wat voor mij, Maar eerst moet mijn nieuwe project klaar.
Back to top
Create a new topic

Go to:

Powered by e107 Forum System
© 2002-2018 Yamaha Tweetakt Club Nederland v2.1.9 ®