Zoeken
Yamaha Tweetakt Club Nederland

Forums

 1 2 3 4 
Create a new topic
Moderator(s): RC, yamahatz
Auteur Post
R-Dre
10 May 2018 : 08:21
R-Dre
R-Dre
Level 7 Registered Member #160 Joined: 10 Aug 2013 : 20:21
Posts: 95
twostroke for ever schreef ...

Ik bedoel niet de choke verbinding, maar de aluminium buis op de rubbers naar het inlaat membraan. De zuiger/cilinder "zuigt" via deze buis ook een klein deel aan de andere carburateur.

Aha, je hebt het over de balanspijp (die was ik ff vergeten)
Back to top
twostroke for ever
10 May 2018 : 14:09
twostroke for ever
Level 1 Registered Member #723 Joined: 22 Dec 2017 : 08:53
Posts: 27
Vandaag na het hersetten(alles zoals origineel, maar met een vlotterniveau van 22mm)van de carburateurs, en bij een poging of de motor beter luistert naar de stationaire regeling gemerkt dat de motor(1200tr) toch weer stilvalt na een tijdje. Echter tot de ontdekking gekomen dat dit met de benzinekraan in de stand PRI niet het geval is. Sterker nog ik kan het toerental laten zakken tot -800tr en hij blijft draaien. Waarschijnlijk valse lucht via een lek in de vacuumslang, of het membraan in de kraan, zodat hij "zonder benzine valt". Volgende week ga ik dit eens verder nazien.
Back to top
twostroke for ever
11 May 2018 : 14:52
twostroke for ever
Level 1 Registered Member #723 Joined: 22 Dec 2017 : 08:53
Posts: 27
Van deze afstelling ben ik meer tevreden. Alles origineel maar met een iets lager vlotterniveau. Zo komt alles een beetje armer. Minder gepruttel op lage toeren, neemt goed op onderin en in het midden gebied,en in de hoge toeren de gekende prestaties. Ondertussen de benzinekraan omgebouwd naar manueel, die speelde inderdaad ook met de voeten. Nu terug gewoon, "open, dicht en reserve" simpel en goed. Edited 09 Aug 2018 : 14:39
Back to top
twostroke for ever
01 Aug 2018 : 15:19
twostroke for ever
Level 1 Registered Member #723 Joined: 22 Dec 2017 : 08:53
Posts: 27
Niet tegenstaande het verarmen van de carburateurs blijven de uitlaten zeer vettig. Hebben jullie dat ook??
Back to top
Castrol
05 Aug 2018 : 07:16
Castrol
Level 3 Registered Member #402 Joined: 16 May 2014 : 17:43
Posts: 144
Ja zowel binnen als buiten de uitlaten. Het beste is een lange afstand wat sneller te rijden om te constateren of het dan wat minder vettig wordt... Maar hey, waar denk je dat die olie allemaal blijft???
Back to top
twostroke for ever
09 Aug 2018 : 14:37
twostroke for ever
Level 1 Registered Member #723 Joined: 22 Dec 2017 : 08:53
Posts: 27
Ik dacht, als de motor goed is afgesteld, dat de olie dan gewoon verbrand en wat blauwe rook geeft. Als de motor daarentegen te rijk staat, en de verbranding temperatuur te laag komt, verbrand de olie niet volledig en geeft de zwarte smurrie. Spijtig genoeg zijn er geen onderdelen meer verkrijgbaar om de carburateurs armer af te stellen. Via het vlotterniveau alleen kom ik er schijnbaar niet. Vooraan op het gas blijft hij steeds veel te rijk.
Back to top
Castrol
13 Aug 2018 : 21:00
Castrol
Level 3 Registered Member #402 Joined: 16 May 2014 : 17:43
Posts: 144
Sproeiers kan je nog gewoon kopen hoor
Back to top
Maup
17 Aug 2018 : 20:31
Maup
Level 4 Registered Member #151 Joined: 04 Aug 2013 : 07:48
: Den Haag
Posts: 109
Ik geef er nog 100 euro voor, ook als tie kapot is gelopen
Back to top
twostroke for ever
18 Aug 2018 : 07:57
twostroke for ever
Level 1 Registered Member #723 Joined: 22 Dec 2017 : 08:53
Posts: 27
@ Castrol: Ik zoek gasschuiven met een andere afschuining; niet meer verkrijgbaar.
Ik zoek ook naald sproeiers type "544" ook niet meer verkrijgbaar. Hoofdsproeier zijn nog te vinden, maar heb ik niet nodig, ik wil het gebied onderin armer.
Back to top
twostroke for ever
18 Aug 2018 : 07:58
twostroke for ever
Level 1 Registered Member #723 Joined: 22 Dec 2017 : 08:53
Posts: 27
@ Maup; €100?? voor wat????
Back to top
 1 2 3 4 
Create a new topic

Go to:

Powered by e107 Forum System
© 2002-2018 Yamaha Tweetakt Club Nederland v2.1.9 ®