Forums

  • Level 1

    Hmm... Poortmap...
    Ik heb wel de timingen, en verder kwa poort constructie heb ik alleen de zij kanalen beter vorm gegeven en de midden poort naar het carter gemaakt...
    Mijn timingen zijn trouwens:
    192 uitlaat en spoelers op 130
  • Thu Oct 08 2015, 11:55PM
    Fri Oct 09 2015, 12:01AM  
    Level 1

    Ik heb met Sam van Samba racing gepraat en hij heeft een prijs gemaakt en over 2 weken ga ik mijn motor daar neer zetten en dan gaat hij een set uitlaten maken!

    Ik heb daar ook echt de mooiste uitlaten gezien! Heel veel prachtige titanium uitlaten!
    Ook stond er een waanzinnig mooie TR750 racer op de brug waar hij momenteel mee bezig was.

    Maar ik kon uitstekend met Sam op 1 lijn komen over wat voor prestaties ik uit deze motor wil halen!
    Dus dit gaat helemaal goed komen!
  • Level 1

    Lijkt me wel als ik het zo van jou hoor. Heb je daar niet foto's gemaakt???
  • Level 1

    Haha nee zo brutaal ben ik niet wink
  • Tue Oct 13 2015, 08:32PM
    Tue Oct 13 2015, 08:33PM  
    Level 1

    Nou ik heb nog een kleine modificatie aangebracht aan mijn stepjes!
    Ik vond namelijk dat de pendaaltjes zo snel sleten en in zon korte tijd zo veel speling gekregen hadden.

    Gelukkig is het aluminium wat ik voor de stepjes gebruikt heb veel zachter dan het hoogwaardige 7022 wat ik voor de pendaaltjes gebruikt heb, dus de pendaaltjes waren nauwelijks uitgesleten aan de binnen kant....

    En hier is de gemaakte modificatie!
    Door dat de pendaaltjes nauwelijks versleten zijn konde de lagertjes van 16x8x4 er prachtig klemmend in (2 lagers per stepje)

    14 800x450

    We hadden toevallig ook nog een aantal van deze hele mooie pasbouten liggen die ik prachtig kon gebruiken.

    41 800x450

    Het is trouwens slecht te zien maar ik heb bij het stepje het oude glij gedeelte weg gedraaid en daar alleen een borstje laten staan die tegen de binnen ring van het lager drukt.

    51 450x800
    04 800x450


    33 800x450

    Tadaa!
    Gelagerd, speling vrij, slijtvast en soepeler dan ooit!
  • Level 1

    Mooi man!!
  • Level 1

    thanks!

    oh en ik heb nog iets veel mooiers!

    Wa0003

    Wa0004
    Wa0005

    Wa0007

    Wa0006


    Met dank aan Samba Racing!
    prachtig staaltje werk!
    nu nog even zwart laten poedercoaten en dan kunnen we vlammen!
  • Fri Oct 30 2015, 07:26PM
    Fri Oct 30 2015, 07:27PM  
    Level 1

    nou vandaag toch nog wel enig zins een productief dagje gehad!

    Uitlaten naar de coater gebracht, laatste moment heb ik toch gekozen voor blanke poedercoat!
    Volgens Sam balder van samba racing kon dat prima, ook aangezien bij deze motor de uitlaten niet zo heel erg heet worden omdat ik niet overal vol gas rij.
    dus blanke poedercoat moet makkelijk kunnen, misschien verkleurt het rond de bocht een klein beetje.
    maar verder zal de uitlaat er veel mooier uitzien dan hij was geweest als hij helemaal zwart was.

    Ook heb ik vandaag mn acherbruglagers vervangen, alles rondom mooi schoon gemaakt.
    achterbrug mooi uit geshimt, super strak en spelingsvrij!

    uitlaten daarna al weer op kunnen halen van de coater en er onder kunnen zetten...
    Sam balder had helaas alleen nog maar 1 uitlaat veer liggen... dus ik moet nog even achter 3 knappe uitlaat veren aan

    08



    Ik heb wel eventjes stiekem zonder dempers gereden!
    en jezus wat loopt hij mooi! echt heel soepel en krachtig onderin... en het begin van de powerband was zo intens dat ik niet meteen verder durfde!

    nu de dempers uit elkaar pulken, nieuwe kokertjes mooi afwerken en dan aanboren en demper vullen maar daar had ik helaas geen tijd meer voor.
    ook heb ik mn nieuwe bobines klaar liggen en die kunnen er ook op en dan is alles weer helemaal voor elkaar!
  • Level 1

    Nou ze zitten er onder!
    ook heb ik de nieuwe bobines gemonteerd, het mooie aan deze set vervangingsbobines is dat deze geen voorschakelweerstanden meer nodig hebben,
    dat is een kastje dat boven de cilinders gemonteerd zit en die kan er nu tussen uit.

    dempers gevuld en dicht genageld en alles we weer op gezet!

    16

    23

    32

    45

    50



    hij loopt nog niet zo heel mooi omdat ik er preventief sproeier 160 in gedraaid heb (er zat 150 in) en hij staat nog wat rijk, ook moet ik hem stationair en met de luchtschroef even afstellen.
    maar hij loopt als een kanon! wel iets meer toeren, ik denk dat hij wel door loopt tot de 9000 a 9500 toeren...
  • Level 1

Moderator(-en):

Welkom


Gebruikersnaam of E-mail:

Wachtwoord:




[ ]
[ ]

Laatst Gezien Menu