Forums

  • Level 1

    Hallo,

    Ik ben sinds kort ook eigenaar van een rd350ypvs blok.
    deze moet onder een cagiva mito komen te hangen.
    echter mis ik een paar onderdelen.
    er is genoeg voor te krijgen, vandaar dat ik jullie hulp nodig heb!

    ik heb een ontsteking nodig en een powervalve aansturings module.
    De originele grondplaat + vliegwiel heb ik.

    wat is aan te raden? ignitec, hpi, zeeltronic? en wat kost dit?

    ook welke onderdelen heb ik nodig? alleen bobine's en cdi? of ook een andere grondplaat en (lichter) vliegwiel aangezien ik lees dat bij hoge toerentallen de krukassen nog wel eens kapot willen lopen door het gewicht van het vliegwiel.
    wat denken jullie?

    Mvg. Max
  • Level 1

    Hoi Max,

    Als je van plan ben om meer dan 10-11000 toeren te gaan draaien, dan loop je idd kans om de krukas uit elkaar te trekken door dat zware vliegwiel.
    Je kan voor een type ontsteking kiezen zonder vliegwiel (bijv Ichnitech), maar dan moet je op een accu rijden.
    Wellicht dat HPI ook iets heeft met een binnen rotor, dat weet ik zo niet.

    Ik heb eventueel wel een Daaleman ontsteking die je kan overnemen (zie foto).
    Deze stamt uit de RD cup tijd en dan heb je alleen een rotor op de krukas, moet je op een accu rijden (en de powervalve vastzetten).

    Als ik ga zoeken, dan heb ik wellicht ook nog wel ergens een originele ontsteking, bobine, CDI unit en powervalve motor...

    1424633460 118 FT1251 Dscn0345
  • Level 1

    bedankt voor de reactie!
    HPI heeft inderdaat een binnenrotor ontsteking. hier kan je het ypvs systeen mee bedienen, quickshifter en dat soort spul. echter werd dit wel erg kostbaar.
    zonder ligtspoel rijden is geen optie aangezien ik ook op de weg ga rijden.

    mijn vader heeft mij in de tussentijd wel overgehaald een originele ontsteking te halen om daarmee te beginnen om de kosten een beetje binnen de perken te houden.
    voorlopig houd ik het blok dus (redelijk) origineel.
    kan hem altijd nog sneller maken toch tongue
Moderator(-en):

Welkom


Gebruikersnaam of E-mail:

Wachtwoord:




[ ]
[ ]

Laatst Gezien Menu